Très bientôt

Jag tror jag älskar hösten. Det har varit lite småhöstigt här den senaste veckan tycker jag, med undantag för någon varm sommardag. Just nu ser jag att det regnar på min syrenbuske utanför fönstret i mitt rum och det är mysigt. En halvtimma sen satt jag och kollade igenom gaaaamla fotoalbum med bilder från födelsedagskalas, klassresor, ridläger osv. Höstbilderna kändes finast att kolla på!
 
Men. Säger jag det för att jag i smyg saknat den svenska hösten när jag spenderade den förra i Nice? Stirrade lite extra på träden (dvs palmerna) och hoppades att någon färgförändring skulle ske, det gick väl mindre bra.
 
Så även om jag kommer sakna sönder det fina ljuset och varma solen på azur-kusten, så ser jag framemot en vacker höst. Då ska jag gå till botaniska trädgården vid uni och kolla på allt, för mig känns det som en höstgrej .
 
Ny typ av fototeknik, ta bilder på bilder genom photo booth. Eh...
 
 
Här har vi i alla fall en höst vår (typ 2000?) då mormor och kusin var och hälsade på hos oss från Finland. Jag till vänster alltså.
 

Update: koncentrerad tjej, har ju ett påskägg i handen. det är ju vår på bilden! suck på mig. nu faller ju hela min poäng här. fast jag älskar vår också.
 
 
Också hittat i fotoalbumen. Nina! Nina döptes efter Lilleskutts (ni vet i Bamse) fru, eftersom jag var 7 när jag fick henne och hon såg ut som en Nina Kanin. Vad jag älskade Nina, det här är min favoritbild på henne. Inte höst dock (heller), men ändå. Hon. är. ju. så. fin.
 
Men vad jag ville säga med inlägget är tagga för hösten helt enkelt. Även om mörkret är tufft.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0