سلام

Hej

Mår ni bra? :) Jag skulle egentligen varit i Aix-en-Provence denna helg, men min och Malins skjuts kunde inte köra oss. Men vi ska försöka igen snart! Vi har haft en ganska intensiv vecka då vår kursansvariga svenska lärare varit här nere och haft stödgrammatik med oss, i tretimmarspass i tre dagar. Lägg till vanliga lektioner i grammaire, expression orale och littérature contemporaine på det.

I tisdags var vi dock helt lediga, eftersom fransmännen demonstrerade mot G20-mötet som är i Cannes just nu. Vet ni hur mycket poliser det är överallt eller. Vid järnvägsstationen som jag bor nära står de i långa rader med typ sju poliser i varje bil. Vi spenderade förmiddagen på stranden i tisdags i alla fall (inte på demonstrationen, även om det varit intressant att se), i strålande sol! Simmade också, helt otroligt, kändes inte ens kallt. Det kan dock tilläggas att det nu regnat sen i onsdags. Fast det är ganska varmt ute ändå.

I torsdags pluggade jag både i och utanför skolan från kl. 9 till kl. 17.30 då vi slutade. Och sen köpte jag en peruk (bild kommer ikväll) och klänning! Igår letade jag, Agnes och Linnea efter accessoarer till våra utklädnader. I kväll är det alltså Halloween-fest med klassen och jag är klar med utklädnaden i tid! Och jag är nöjd med den dessutom. Helt fantastiskt.

Vilket babbel. Nu tänkte jag vara riktigt effektiv och skriva klart min uppsats som stör mig något så fruktansvärt. Vill bara ha den klar. Det går så segt att skriva den, den förra gick mycket fortare.

Höööörs seeeen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0