Au revoir


Idag har vi haft pique-nique toute la classe i parken la Torse som ligger nära här var jag bor. Fast från och med imorgon gör jag inte det längre. Alltså bor här. För det har redan gått 4,5 månader. Därav avskedspicknicken. Fy vad sorgligt det var att krama alla hejdå. Det var svårt att slita sig från parken vid typ nio-tiden på kvällen. Vi var där sen kl. 15, förutom när vi var på banken och avslutade våra franska konton, men annars hela eftermiddagen och kvällen.
Sprang även förbi på crêperiet och sa först au revoir, sen à bientôt för det blev mindre sorgligt så.

Imorgon blir det till att gå upp tidigt för att hinna till marknaden, köpa presenter till värdfamiljen, äta lunch med värdfamiljen och sen bli skjutsade av monsieur till tågstationen. Borde sova men jag fixar lite med det sista i packningsväg. Om fem dagar är jag hemma. Om en vecka är jag i Finland. Allt känns helt surrealistiskt.

Ännu fler avsked imorgon alltså, vad jobbigt. Både fint och jobbigt.

Bisous et bonne nuit.

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Surresalistiskt Vida, det ska till en sån som du för att fram in sånna ord^^ Du är ju bra på att minnas!!

Visst är det lustigt hur livet bara kan ändras så där mycket på samma gång?!



BTW; jag profiterar verkligen här i London!! :D Toppen!

2011-05-14 @ 22:13:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0