Je lis donc je suis


Sen sist har jag hamnat på en tvåveckors-kur på antiinflammatoriskt och smärtstillande pga inflammation i höften (tror jag). Så jag har passat på att läsa klart några böcker när det varit bäst att inte stressa.

Anne Frank började jag på innan jag åkte till Aix, men ville inte ta med så mycket böcker så jag läste klart den nu. Intressant och fruktansvärt hjärtslitande kan den beskrivas som. Och omtumlande. Det är ju ett så hemskt och sjukt öde att man hela tiden önskar att den vore fiction.





Sinuhe egyptiläinen (egyptiern) av finske Mika Waltari. Läste klart första delen förra sommaren och andra delen någon dag sen. Jag är ju helt såld på Egypten, jag älskade det här. Trots att det var ganska segt att läsa ibland pga pyttetext och långa kapitel. Satsar på nyare upplaga nästa gång. Man ser i alla fall verkligen det gamla Egypten framför sig. 

Två av helt olika skäl läsvärda böcker. Läs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0