Well


Tusen tankar i mitt huvud, som vanligt. Försöker aktivt begränsa dem till åtminstone hälften, ibland går det bra och ibland lite sämre. Idag har jag i alla fall hunnit med en hel del. Måste väl berott på kaffet jag drack imorse för sen kl. 12 har jag tvättat fyra tvättar varav två jag torktumlat och två jag hängt upp, plockat in disken, diskat, plockat ur disken, plockat in disk igen, städat hela badrummet; slängt bort gammalt smink, gamla borstar och diverse annat gammalt och äckligt och kladdigt och orimligt att ha i badrummet, skrubbat rent alla möjliga ytor inklusiver vågen som trots detta inte längre är vit som den var i sina yngre dagar, tvättat sminkborstar och stoppat ner dem i en diskad honungsburk från Kreta (varför inte använda alla våra glasburkar som vi sparar för... ja varför egentligen?) och slutligen har jag även plockat blåbär i vår trädgård under intensiv attack av myggor. Och nu har jag fått i mig kaffe igen i form av hemmagjord frappe, vilket antagligen leder till att jag rengör något annat eller helt enkelt inte kommer sova på hela natten.

Vimsig av allt flängande
Ivrig för att se sista Harry Potter filmen
Driftig eftersom jag städat badrummet
Allvarlig när jag tänker på mormor

Här har ni mig idag. Kan även lägga till entusiastisk, glad och nöjd. (Vilket intressant namn det blivit, Egn, är inte ens säker på hur jag skulle uttala det.)

Nej nu ska jag varva ner lite. Nattinatti. Eller något, jag kommer inte att sova på ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0