Je n'ai pas fait mes devoirs


Har inte pluggat alls som jag hade tänkt mig. Har skypat och stretchat istället. Äh har ändå hela helgen på mig.

Vi kollade in rean lite idag igen. Ska tillbaka i morgon och köpa en tröja på "Bizzabee" (haha), tror jag det hette.



Började på det här inlägget men hann inte så långt innan madame ropade ner oss till middagen. Så nu är jag tillbaka från en tvåtimmarsmiddag med värdfamiljen och deras gäster de har ikväll. Var helt lost vid de snabba konversationerna (= de flesta konversationerna). Mycket lättare när man pratar med en fransman åt gången, inte lyssnar på sex stycken samtidigt. Då binder de ihop alla orden, låter ibland som ett annat språk. Sonen sa igår med medlidande att inte ens han förstår sin egen syster ibland. Haha, tror mest han bara tyckte synd om oss förvirrade svenskar.

Idag var det varmt i alla fall! Efter vi varit i några butiker blev det lite väl varmt, så idag har jag gått utomhus i t-shirt i januari. Känns ganska galet faktiskt. Hoppas det håller i sig! I går var det ju kallt, så man vet aldrig, det är ju trots allt vinter (eller?). Nu ska jag läsa min franska HP och sovaaaa.





Cours Mirabeau, båda bilderna. Känner att jag borde fota en någon annan gata också.

God natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0