Éclair


Åt en éclair i onsdags när jag fikade. Hittade ingen som såg ut som den jag åt, glömde fota, men det här är det närmaste. Min var utan jordgubbar och med grädde bara i mitten. Gott! Bakelser är inte så dyra här heller och det finns supermycket att välja på.


Bildkälla.

För övrigt blev det inget igår kväll, vi kollade på film istället och tänkte gå på jakt efter en öppen affär för att köpa godis halv elva på kvällen. Vi kom inte längre än till andra dörren (måste gå genom tre dörrar för att komma in resp. ut). Vi vågade inte låsa upp för det var mörkt i korridoren bakom och vi inbillade oss att vi hörde ljud från andra sidan (antagligen ljudet från när jag försökte låsa upp dörren med fel nyckel). Och så snöade det (?!) och var föööör kallt så vi sprang tillbaka till huset. Madame och monsieur såg lite konfunderade ut när vi kom in skrattande åt vår egen feghet.

Ganska kul för läraren sa igår att det typ snöar två dagar per år i Aix. Det var en av de dagarna tydligen. Nu ser det fint ut igen.

Kommentarer
Postat av: Elise

Wannabe semla? ;D

2011-01-26 @ 13:55:36
Postat av: Elise

Wannabe semla? ;D

2011-01-26 @ 13:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0