Voyage d'étude


Imorgon åker vi till Lyon med klassen. Vi stannar i fem dagar, kommer hem på fredag. Det är den här resan som får mig att inse att jag snart åker hem. Att det verkligen gått 3,5 månader sen jag kom hit, lärde känna massa nya fina människor och lärde mig prata franska. Det känns ganska omtumlande om jag ska vara ärlig. Har lärt mig så himla mycket. Tänk om jag inte hade åkt, jag tvekade ett bra tag. Nu ångrar jag inte en sekund att jag faktiskt är här. Hur kommer det kännas att komma hem undrar jag? Jag ser så fruktansvärt obeskrivligt mycket framemot att träffa min familj och mina vänner. Jag ser framemot små saker som att kunna göra vad jag vill hemma, för trots att jag trivs bra här hos värdfamiljen så är man ju begränsad. Ser framemot att använda vårt kök hemma, baka, laga mat, koka te och kaffe!!! Och samtidigt lyssna på musik på hur hög volym som jag vill. Och bara grejen att komma hem till Sverige. Åhh. Samtidigt kommer jag sakna Aix så mycket, nu känner man ju stan. Vet exakt var man ska gå beroende på vad man vill göra eller vem man ska till. Kommer sakna träden, naturen, atmosfären, mentaliteten, öppenheten; södra Frankrike... Och alla människor... Delphine på crêperiet, värdfamiljen, lärarna, alla vänner. Som tur kan jag ju träffa alla svenskar i Sverige, men vi bor ju inte alls på samma ställen.

Äsch, nu ska jag inte tänka på det i förväg. Det löser sig och jag är hursomhelst väldigt tacksam över allt det här.



Annars har jag sökt sommarjobb (hemma i Sthlm) och tvättat idag. Sen åt vi lunch ute i solen, gick på marknaden på Cours Mirabeau där jag köpte Marseille-tvål till mamma och nu är vi hemma igen. Träden på Cours Mirabeau är jättevackra, vet inte om det riktigt framkommer på bilden.



Det var väl allt för mig idag. Vi hörs om en vecka när vi är tillbaks från Lyon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0