Hemmablind?


Varför har jag aldrig gått igenom mammas och pappas böcker de samlat på sig genom åren? Det är som en skattkammare i källaren!! Dickens, Strindberg, Minna Canth, Aleksis Kivi, Emily Brontë, Saint-Exupéry, Camus, Shakespeare, Ibsen, Tove Jansson... etc etc.

Började med att läsa den gladaste och tunnaste boken, passar min jullovs-hjärna; Farlig Midsommar av Tove Jansson. Dessutom väger den upp Snabba Cash som ju inte är värsta solskenshistorien.

Mamma tappade hakan när jag bar upp alla böcker jag ville läsa... Jag fick välja bort en del också, när ska jag hinna liksom.

Hittade även fyra grekiska pjäser och dikter av Jacques Prévert. Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja när jag läst ut Farlig Midsommar, den kommer jag typ vara klar med efter helgen. Vill läsa alla samtidigt, men det går ju inte för sig. Gillar det här dilemmat starkt, värre problem kan man ju ha!


Kommentarer
Postat av: stilist

åååååh, exalterad!

2012-01-07 @ 11:27:32
URL: http://stilist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0