Une belle journée

Har haft typ världens finaste dag idag. Efter att jag handlat och blivit varse om det värmande solskenet och strålande vädret mötte jag upp Olivia och Nils i vieux Nice, gamla stan. Vi vandrade upp till Colline du château som är en kulle med fantastisk utsikt över både hamnen och strandpromenaden och staden och alperna. Gaaaah. Varför har jag aldrig tidigare vandrat ända upp?! Där satt vi i det värmande solskenet med utsikten över medelhavet framför oss tills det blev dags att gå ner till gamla stan och möta Agnes. Vi hann bli ganska frusna i skuggan så vi satte oss på ett sjukt mysigt fik på cours Saleya, utomhus satt vi med värmelampor i några timmar och pratade och planerade veckan. Väl hemma gjorde jag butternut squash-soppa till middag och skypade med bästaste Sophia.
I fredags var vi ett gäng från klassen som bowlade, också det väldigt fint!
Bonne nuit från en nöjd tjej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0