Min helg...

... började egentligen i fredags med att se invigningen av den årliga karnevalen här i Nice. Kunde inte föra över mobilbilderna till datorn för bluetooth strejkar (glömde kameran såklart på invigningen...) så vi går vidare till lördag.



Vi åkte buss till den franska staden Menton precis vid gränsen till Italien, tog drygt en timma. Kostar bara 1 euro, hur bra som helst. Vi gick på Jean Cocteau-muséerna som finns där, fortet på bilden är det gamla muséet. Sjukt bra! Cocteau var en fransk poet/författare/regissör mm. på 1900-talet. Eftersom vi pluggar fransk 1900-talslitteratur passade ju bra.



Badade vid denna sandstrand i Menton! Varm sol, KALLT medelhav, men hur härligt som helst! Blodcirkulationen kom igång om man säger så.



Idag fyller Agnes 20 år så Nils, Olivia och jag bakade en tårta till henne. Det står "Agnes vingt ans" i fonetisk skrift (alltså "Agnes tjugo år"). Visst blev den fin?



Efter att vi med klassen födelsedagsfikat hos Agnes, lagade jag kikärt/champinjon/pistagenötsgryta med massa kryddor och couscous till. Gott!

Nu ska jag pusta ut för första gången på... ett tag. Bon dimanche soir à tous!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0