J'ai bien profité de la vie aujourd'hui

Har yogat idag! Olivia hade gått på en prova-på-lektion på en yogastudio nära henne, så idag hängde jag på och provade jag med. Nöjdnöjdnöjd. Sannolikt att jag går på det resten av terminen också!

Jättehärlig dag i övrigt också, vi promenerade och hängde mest i solen vid havet! Haft lite öppet hus hos mig också, vänner kommer förbi, idag Malin och Agnes, och det snackas lite allt möjligt från om man borde åka skidor i alperna på lördag till vad uttrycket c'est pas terrible egentligen innebär och hur man skulle översätta det till svenska. Vi kom fram till: det är inte jättebra. Och sen kom vi fram till att det är väl ett värdelöst uttryck i sig?! Varför inte bara säga att det var dåligt?

Imorgon blir är vi några som ska plugga tillsammans och skriva en liten artikel till den nya skoltidningen. Och sen blir det teater och dans-föreställning på kvällen i le vieux Nice. Är så taggad!

Är nu även anmäld till "lingvistiskt tandem" om man ska direktöversätta från franska. Man anmäler sitt intresse till skolan för att träffa en annan student att ha ett utbyte med, jag lär alltså denna student engelska och han/hon mig franska. Hoppas de hör av sig!

Nu måste jag sova om jag ska orka allt imorgon, bonne nuit et dormez bien. Och glad alla hjärtans dag i förskott, lär ej blogga imorgon ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0