Sista tiden i bilder

 
 
I juni började min sommarkurs om Egypten. Har läst om arkitektur från olika dynastier, kungar, gudar, skapelsemyter och vardagsliv och älskat det.
 
 
Sen åkte jag med familjen till mellersta Finland och spenderade veckan vid den här vackra sjön.
 
 
Hade inte internet utan gott om tid att läsa böcker, hämta ved, tända brasan, värmas bastun, simma osv. Skönt!
 
 
När vi kom hem fortsatte jag att jobba och plugga Egypten. Förra onsdagen lämnade jag in hemtentan!
 
 
 
 
Vilket faktiskt firades med att åka till Nice över helgen med denna smarta, fina tjej, Tove.
 
 
 
Mamma var också med och vi gjorde allt känns det som!
 
 
Såg bland annat den fantastiska ryska katedralen i mina gamla kvarter.
 
 
Satt på stranden även på kvällen.
 
 
Åkte till Antibes.
 
Konstig känsla att turista där men fantastiskt fint att få se lite Nice-sommar med trevlig sällskap också och köpa med sig lite sånt som tagit slut och jag inte hittat här hemma.
 
På vägen hem i söndags kväll försenades första flyget och i Frankfurt fick vi veta att vi bokats om till nästa morgons flyg istället. När vi kom ut på terminalen från planet såg vi att det stod Stockholm - 21.50 på tavlan. Klockan var 21.40 och alla började springa. Frankfurt är en enorm flyplats kan jag berätta för den som inte varit där! Hej träningsvärk. Men vi hann otroligt nog!
 
Om nån timma åker jag till Blekinge med släkten i några dagar. Nu måste jag fortsätta packa!

Kommentarer
Postat av: Olivia

åh, vacker bild i Finland

2012-08-22 @ 23:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0