Kesä = sommar


Känner mig lite pysslig idag. Hm. Problemet är att jag vill göra allt samtidigt. Så efter ett litet ryck i juni när jag hittade ett origamiset hemma har jag vikta tranor, blommor och en groda i rummet. Sen i juli en inte ens halvfärdig virkning och sen länge lite skisser jag aldrig gör klart och dessutom typ 5 olika böcker jag försöker läsa samtidigt. Kanske ska bestämma mig? Det låter som jag har väldigt mycket tid över men grejen är att jag ju jobbat och pluggat samtidigt haha.
 

Här är i alla fall en bild på vad jag gjorde när vi var i mellersta Finland i sommarstugan i juli. Smälte mörk choklad som jag hällde över plastfolieöverdragna plastmuggar och ställde i kylen (plastfolien gjorde det enklare att få loss muggen). När de stelnat drog jag sakta och försiktigt loss plasten från chokladen som jag hoppades skulle behålla muggformen. Efter några misslyckanden så höll de, trial and error ni vet, och vi åt de till efterrätt med grädde och finska jordgubbar. Är inte så bra på att baka men om jag får göra lite pyssel runtomkring det är jag glad. Chokladmuggen är i bakgrunden.

Vad ska jag pyssla med nu är frågan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0