Enrhumée


Gaah är förkyld. Trist. Just nu är jag lite snurrig, men jag ska gå tvärs över gatan och köpa lite frukt och en baguette. Det klarar jag. Sen ska jag ta alvedon och bädda ner mig och alternativt läsa/titta på tv/film/sova.

Lovade berätta om Fête du port" förresten. Alltså "hamnfesten" förra lördagen. Jag, Agnes och Linnea (som bor nästan granne med mig) gick ner till hamnen som ligger längst bort på Promenade des Anglais (längst bort från flygplatsen Nice Côte d'Azur) och mötte där upp Joel, Nils, Ida, Caroline och Sofia, senare även Olivia. Såhär såg det ut när vi kom;



Det fanns mycket livemusik och annan underhållning. Bland annat "karnevalfiskar" som vi såg i våras när vi var på karnevalen här, så här såg det ut då;



Det fanns även massa stånd som sålde mat; socca, crêpes etc och bakelser; macarons, brownies (med franskt uttal), croissanter (köpte en med citronsmak) osv osv.



Linnea och Nils utanför crêpestånd.



Senare blev det fyrverkerier! Efter det drog vi till le Vieux Nice (gamla stan) och puben där några andra i klassen var. Utbytte erfarenheter av kvällen dittils och tidigare studier och pratade om allt möjligt en stund tills jag och Linnea kände att vi var trötta och slog följe den 30 minuter långa promenaden hem.

Puh... Nu ska jag försöka handla lite c-vitamin och kurera mig.

Ps. Så himla tråkigt att inte vara hemma och fira min kusin som tagit sin läkarexamen. Grattis grattis grattis i alla fall!

Ps2. Jag ska försöka blogga, har dock massor med plugg som tar en hel massa tid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0