Hemma


Nu har jag varit hemma i en vecka. Har börjat landa lite nu.

Håller på att göra en clafoutis. Min vän Ulrika, som jag lärde känna i Aix, och jag köpte varsin kokbok inne på bokhandeln Goulard på Cours Mirabeau. Min handlar om macarons och hennes om flans, fars och clafoutis. Så vi bytte böcker och skrev av recept från varandra innan kursen slutade. Alltså gör jag clafoutis nu! En med feta och morötter. Bild kommer. 

I eftermiddag tänkte jag göra en bretagnsk far (lite som flan fast ändå inte). Rom (inte fiskägg då utan andra typen av rom) är den enda ingrediensen som fattas, måste släpa mig iväg till täby c för det. Bilder kommer på det med! (Inte på mig påväg mot täby c, utan far:en...)

Har inte hälsat på farfar än sedan jag kom hem så jag tänkte att jag gör det i veckan och ta med en far till honom. Far till farfar. (Haha)

Bilder kommer som sagt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0