C'est déjà mercredi?


Ligger i min säng, hoppade småmyntspokern som är ikväll pga onda knän. Vad ska jag nu göra med alla mina oanvändbara bronsmynt? Så mycket frukt köper jag inte. Hon hade i för sig brist på växel på crêperiet, hm...

Hade en jättefin 20-årsdag i alla fall. Eftersom det är praktikvecka och crêperiet inte är öppet måndagar var jag dessutom ledig! Gick omkring och var så nöjd hela dagen. Strålande sol på vårdagsjämningen för en gångs skull, score. Åt Tapas till lunch med kompisar, köpte någon present till mig själv och fikade länge på favoritcafét. Sen åt jag middag hos värdfamiljen som gjort en Tiramisu till mig (första gången jag blåst ut ljus på en Tiramisu) och köpt en fin blomma som nu står på mitt skrivbord. Efter middagen var vi några som satte oss på ett mysigt (och väldigt rött) ställe på Cours Mirabeau. Chillkväll, himla mysigt. Har fått en ananas, en sten med rim på, mörk choklad, kort och blomman då. Och sång på franska, finska, persiska och svenska. Och på lördag firas flera marsfödelsedagar hos några som hyr egen lägenhet här! Minus dock att jag inte kan fira något med familj, släkt och vänner, men det blir ju svårt. Blir till att fira lite i maj också :)

Imorgon eftermiddag är det helg, ledig hela fredagen! Jaaaa! Tänkte ta en sväng förbi marknaden imorgon bitti också, nu när det är bra väder. Nu; god natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0