Helgen



Mötte pappa vid Gare routière (busshållplatsen) i fredags kväll. Vi promenerade hela vägen till hotellet där han checkade in. Sen gick vi och åt på en uppvärmd terrass. Jag åt svamprisotto, myntate och sen blev det citron/kaffe/vanilj glass till efterrätt.



Ingen egen bild, men i lördags åt vi alla hos värdfamiljen. Himla trevligt men man vart ganska trött efteråt av allt tolkande. Vi åt provencalsk oxgryta med pasta och ost och apelsinkaka till efterrätt (tror det var en sån som på bilden). Dottern i familjen påpekade att jag tydligen har tagit efter det franska sättet att lägga brödet på bordet istället för på tallriken. Lustigt att man inte märker sånt själv!





Pappa och jag åt på en libanesisk/turkisk restaurang i söndags kväll. HJÄLP vad gott. Och prisvärt. Igenigenigen.



Myntate. Ny kärlek.

Annars timade stackars pappa det värsta vädret vi haft här sen jag kom hit. Spöregn och blåst. En förmiddag var det lite sol tror jag. Och idag har det varit soligt emellanåt (typ precis efter att ditt plan lyft tror jag pappa, sorry).
På fredag ska det återigen bli fint. Men vi har promenerat runt så gott det gick, jag har visat runt i Aix och vi har gått på museum.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0