Frères Lumière



Har researchat bröderna Lumière lite och skrivit om dem i mitt reportage. Vi ska besöka institut Lumière i Lyon och jag ser såhäääär mycket framemot det! Vet inte om jag skrivit det men vi ska alltså göra en studieresa till Lyon i fem dagar i slutet av april. Vilket ju seriöst är snart eftersom det redan är mars. Halva tiden har gått, hur??

Idag har jag

- varit i skolan och försökt fatta massa fransk grammatik i tre timmar = huvudvärk
- följt med en kurskompis till banken för att hjälpa till med att öppna konto + frågat massa om mitt konto (fransk byråkrati är förvirrande, inte bara för att det är på franska, utan för att det är så mycket papper inblandat och bara är så himla omständligt)
- druckit café crème (long time no see) på Book in Bar och pratat om allt möjligt
- skrivit massa på uppsatsen
- rådfrågat min vise fader per telefon
- skypat med mormor och mamma!
- kollat på nyheterna för första gången på en vecka
- anmält mig till en utflykt till karnevalen i Nice på söndag

Nu sover jag med öppna ögon. Donc, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0