Ah oui


Ah oui, d'accord och merci är mina mest använda ord här tror jag. Hm...

I dag var vi i skolan från 9 till 12.30. Sen följde jag mamma till busstationen och vinkade av henne. Donc, je suis seule. Fast inte riktigt, vi är ju två här i familjen, skönt. :) Vi gick och köpte varsin svensk macka och gick och åt. Den hette "suédois" eftersom det var polarbröd typ, haha. I dag är det varmare ute än i går, så det funkade att promenera runt ett tag. Sen drack vi café crème på rue d'Italie. Spanade lite efter förbipasserande med baskrar och baguetter, det är en del faktiskt!

I morgon skulle vi egentligen på bussutflykt runt Aix men det ska tydligen regna så det sköts upp till nästa fredag. Så vi är lediga, skönt! På lördag är det obligatorisk utflykt i alla fall.

I kväll ska vi träffa de andra kursarna halv tio, typ sätta oss någonstans, ta ett glas vin som sig bör eller något.



Utsikten från planet på väg hit. Jag ska fota lite mer intressanta bilder...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0