No one can make you feel inferior without your consent


Gick till skolan i dag och hade huvudvärk hela tiden, så det var lite svårt att koncentrera sig, jobbade på crèperiet och huvudvärken försvann (tadaa!), sällskapade med en klasskompis till hennes praktik, kollade marknaden på mini-Backgammon-spel, handlade frukt på rue d'Italie och kom hem. Vi har nyss slängt i en tvätt och nu ska jag göra läxorna. Huvudvärken är dock på väg tillbaka, hm...

Det regnar ute, regnade i går med. Men det är ganska varmt ändå och så länge det är det är jag nöjd. Har lyckats tima (försöker böja timing) regnskurarna så att jag aldrig hamnat i dem. Himla bra eftersom mitt 4€ paraply är halvt paj.



I fredags jobbade jag också på crèperiet förresten. Kunderna bestod av en fransk barnboksförfattare, franska ingenjörsstudenter som varit och festat natten innan varav en tappat rösten (illa eftersom de skulle ha muntliga redovisningar senare samma dag) och massa IS-klasskompisar kom förbi, i två omgångar, och köpte crèpes.

C'est tout just nu. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0