Un séjour ensoleillé, enrhumé et enrichissant


Det har varit så mycket nu så jag har då inte alls hunnit blogga. Nu är jag klar med alla tentor i alla fall, vi har firat Lucia två hela gånger, mamma har hälsat på förra helgen (då hon fick bada i havet!), vi har haft julfest på skolan, utgång(ar) med klassen, sista lektionen igår då vi hade poetry-slam och alla gjorde så fina dikter. I går kväll köpte jag julklappar och bjöd Malin på middag och just när Malin gick ringde Linnea som var på väg hem från stan så vi satt i mitt kök och drack te och pratade. I går förmiddag då badade vi! Den 15 december liksom! 17 grader i havet och strålande sol. Här kommer bilder!



Agnes, Linnea, Ida och jag igår



Såhär soligt var det när mamma badade i måndags



Vår fina och duktiga Luciakör!



Här sjunger de på julfesten i skolan med finafina Olivia som Lucia



Place Massena has gone bye bye... Detta är det närmaste julkänsla jag har kommit so far här



Samarbete mellan Nice och Sverige; granen



Julgranar som säljs i strålande sol på Promenade des Anglais



Min gata! Bor längre fram på den



På den finns citronträd bland annat


Nu ska jag packa och städa och försöka laga mat av det jag har i kylskåpet. Imorgon åker jag hem, får se om jag hinner blogga nåt mer innan!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0