Värme

Pluggdag idag, har snart läst klart Albert Camus L'étranger. Sitter just nu och försöker komma ihåg allt som händer här.

I fredags hade vi middag med franskt tema hos mig, menyn bestod av: tortillas faits à la main, coq au vin, tarte tatin et un peu de pain et de vin. Vad fyndiga vi är va? Haha.

I går simmade jag i havet och fick färg i ansiktet, trots lite molnigt väder. Himla varmt och skönt på stranden. Sen lagade Malin och jag värsta lyx-och budgetlunchen, spelade backgammon och drack mynta-te. Kvällen spenderades först hos Agnes (med fortsatt backgammonspel, tar med det överallt...) och sen tittade vi på avslutningen av karnevalen på stranden. Massa fyrverkerier och folkfest-stämning och fina vänner.

Denna dag börjades med långpromenad med Agnes, längs Promenade des Anglais, via hamnen och upp på Colline du château. Sjukt bra start. Sen har jag läst på balkongen och sen inomhus när solen gick i moln. Nu regnar det, ganska mysigt. Och så har jag legat vågrätt och försökt tänka bort smärtan i halva kroppen, för jag är i övrigt så himla nöjd!

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0