Nice våren 2012

 
En liten bildsammanfattning på det sista halvåret i Nice.
 
 
Jag vet inte hur många bilder på havet jag har...
 
 
Vi drog till Menton under den årliga citronfestivalen, en fransk stad nära Italienska gränsen! Gick på museum, åt matsäck i solen, promenerade runt och åt tarte citron.
 
 
Vi pluggfikade (eller fikapluggade) en hel del på franskt vis.
 
 
Min fina balkong där jag spenderade en himla massa timmar, gärna i morgonsolen.
 
 
Åkte och hälsade på min gamla värdfamilj i Aix-en-Provence.
 
 
Köpte Mimosa-blommor som blommar vackert i februari varje år i Provence.
 
 
I mars åkte jag hem över Norouz (persiskt nyår) och min födelsedag som är i samma veva, här är vårt fina nyårsbord.
 
 
Målade och dekorerade lite ägg.
 
 
Tillbaka i Nice försökte jag mig på det här med vit jeansjacka. Har blivit en favorit!
 
 
Tog mer bilder på havet: här en dag när jag var på väg hem nånstans ifrån via strandpromenaden och bara gick och la mig i solen för mig själv och lyssnade på musik.
 
Fortsättning följer.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0