Min första lista

1. Hur gammal är du om fem år? 26 år (!)
2. Vem var den sista du träffade? Utanför hemmet så var det min kusin Irene
3. Hur lång är du? 158 cm
4. Vilken var den senaste film du sett? Niceville
5. Vem ringde du senast? mamma
6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? Haha! J'imagine :) J'entendais francais partout en ville hier! Un peu bizarre aussi. Ser nu att det innehåller grammatikfel, jag är ju helt språkskadad. J'ai entendu ska det va.
7. Var är dagens planer? De var att städa, men nu är jag klar med det. Så promenera kanske och kolla på film!
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skickar nog mest sms, uppskattar mer när man ringer men är dålig på det själv.
9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Gifta
10. När såg du senast din mamma? Typ 30 sek sen
11. Vilken ögonfärg har du? Brungröna
12. När vaknade du idag? 9.30! Sent för att vara mig.
13. Har du någon gång hittat en katt? Hittat en katt? Vet inte hur jag ska tolka frågan. :) Blev kär i en gatt på en gård för inte så länge sedan men den kom fram, så jag hittade den ju inte.
14. Vilken är din favoritplats? Oj. Vid havet tror jag.
15. Vilken plats föredrar du minst? Minst kommer jag inte på just nu, men tunnelbanan vid rusningstid är ingen favorit.
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? I lyckan :) Sen kan man ju definiera lycka olika, men i min version av den.
17. Vad skrämde dig som barn? Att göra andra ledsna.
18. Vem fick dig att skratta senast? Mamma
19. Är du för ung för att äga vinylskivor? Ja tyvärr!
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar
21. Hur många kuddar har du i sängen? Två, men sover på en eller helt utan.
22. Hur många landskap har du bott i? Ett i Sverige och två (tror jag man kan räkna det som) i Frankrike
23. Har du någon gång spytt på fyllan? Nej
24. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor
25. Är du social? Ja, men det beror mycket på situation.
26. Vilken är din favoritglass? Magnum....
27. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Få panik för att jag inte tjänat pengarna själv. Jag är knäpp. Sen skulle jag börja tänka vettigt och spendera dem på något annat än mig själv om jag får hoppas.
28. Tycker du om Kinamat? Ja varför inte. Tror det smakar annorlunda i Kina dock.
29. Tycker du om kaffe? Nja. Diskuterade just detta med min kusin, kaffe i allt utom kaffe är gott. Men jag dricker det ibland med mycket mjölk.
30. Vad dricker du till frukost? Te.
31. Sover du på någon särskild sida? Lika mycket på båda.
32. Kan du spela poker? Nej, har glömt hur man gör.
33. Tycker du om att mysa? Ja
34. Är du en beroendemänniska? Ja det tror jag. Är vi inte alla?
35. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja! Ulle som jag lärde känna i gymnasiet.
36. Vill du ha barn? Det får nog framtiden utvisa.
37. Kan du några andra språk än svenska? Finska, franska och engelska. Sisådär persiska.
38. Har du någonsin åkt ambulans? Nej
39. Föredrar du havet eller en pool? Hav!!
40. Vad spenderar du helst pengar på? Mörk choklad, nagellack, skrivblock, kalender, böcker, resor.
41. Äger du dyra smycken? Några
42. Vad var det senaste du stoppade i munnen? En pain au chocolat.
43. Vem är den roligaste människan du känner? Oj! Jag vet inte. Många fina vänner :)
44. Välj ett ärr på din kropp? Ett på knät som jag fick när jag ramlade och blev dragen efter en hund på grusväg när jag var tio-elva kanske? När han märkte det kom han tillbaka och såg skamsen ut haha.
45. Vad har du för ringsignal? Nån random som kom med mobilen.
46. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Har ett par av mina bäbisskor hängandes i rummet.
47. Vart togs din profilbild för din blogg? Bimont-dammen i Aix-en-Provence
48. Kan du byta olja på bilen? Nej, det borde jag nog kunna men det har jag ju aldrig behövt göra än.
49. Har du fått fortkörningsböter? Nej, är ganska duktig på att hålla hastigheten.
50. Vilken var den senaste bok du läste? Är snart klar med Alexandra Pascalidous Bortom mammas gata.
51. Läser du dagstidningen? Bläddrar igenom den och läser det jag fastnar för.
52. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej
53. Dansar du i bilen? Haha nej, nynnar med dock.
54. Vilken radiostation lyssnade du på senast? Hm, vet inte. Kanske nrj eller lugna favoriter.
55. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Uni registrering i kalendern. Nervös!
56. När var du i kyrkan senast? Ingen aning. Går inte i kyrkan men tycker de är fina!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0