The nutcracker prince



"...and a really mean mouse" haha. Det är mycket bättre utan speaker, jag lovar. Och gärna på svenska.

Igår hade vi adventsfika hos mig och alla hade tagit med sig bidrag. Det bjöds på lussebullar, pepparkakor, gâteaux suedois, speculoos-kakor (smakar pepparkaka), mandariner, vin chaud (glöggsubstitut, funkar alldeles utmärkt!), pain d'épices och mycket mer. Slutade med att vi var några kvar som tittade på min barndoms julfavorit Nötknäpparen och råttkungen !! Nostalgi på ytterst hög nivå. Att jag inte letat efter den på youtube innan, man kan kolla på hela fast på engelska där. Så det gjorde vi! Ovan har ni trailern. Musiken är ju komponerad av Tchaikowsky, himla himla fint.

Har dock lite svårt att få in julstämning ändå, det är ju ca 20 grader på dagarna. Men i les Gorges du Verdon, uppe i bergen, var det kallt och väldigt frostigt, himla vackert. Bilder kommer.

Bonne journée!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0