Hm? (inlägg som skulle postas igår)



Tänk alltså att det är igårkväll när ni läser.

Det känns som att det gått minst hundra år sedan vi var i Lyon. Nu väntar jag ganska otåligt på att få komma hem och krama om nära och kära. Samtidigt vill jag kunna njuta av den sista tiden här med alla dessa fina människor. Vi har haft en fin skolutflykt till staden Martigues idag. Mesta delen av dagen spenderades på stranden Plage de Sainte Croix med klassen i strålande sol och många plusgrader. Sista badet innan jag åker hem blev det också; salt, ganska kallt (till en början) och allmänt fint. Nu på kvällen har värdfamiljen bakat pizza i sin stenugn och bjudit in en massa vänner. En av dessa vänner fyllde tydligen 64 så det blev tårta och champagne också. (Matkoma.)

Annars ägnas veckan åt att packa också. Hur svårt som helst att få ner 4 månader i en väska + en låda som jag ska skicka hem. Men det ska gå. Imorgon ska jag gå i skolan, hälsa på min (f.d) chef på crêperiet, ta lite foton, dricka varm choklad i goda vänners sällskap, sända iväg den där lådan på posten och skypa med mamma och pappa hoppas jag.



Stranden vi åkte till efter Martigues-besöket

Vous me manqez. Et Aix et les personnes là va me manquer.

(Det har snöat hemma va?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0