Deux colis


Alltså två paket. Köpte ett till paket att fylla med sju kilo (lyckades dock bara trycka ner 5,5 i det andra men ca marche pour moi). Imorgon skickas de hem till Sverige, en vecka innan jag transporterar mig själv dit. Skönt för nu har jag mindre att släpa på, hade nog klarat mig utan övervikt annars också men det hade blivit så tungt, speciellt när vi ska till Paris först.

Har varit i skolan där vi utvärderade hela kursen och fick tillbaka våra små test vi gjorde i måndags. Det gick ganska bra, hoppas att det går bra imorgon också då vi får våra intyg med språknivå (ni vet de där A1, A2, B1, B2, C1,C2?). Hjäälp. Drömde om det igårnatt, att alla i min klass hade fått en viss nivå förutom jag som hade fått den sämre eftersom jag "inte utvecklats alls" (citat från min dröm). Hu.

Efter skolan rendrade jag visite (fin svensk-franska) hos min crêperie-chef på crêperiet. Vi pratade massa, vilket var trevligt, och jag fick ett intyg med fina franska ord (i passé simple t.o.m) på att jag jobbat där. Jag, Hannah och Carro köpte varsin crêpe à emporter (to go) och satte oss på kanten av en fontän vid place des Prêcheurs. Senare blev det varm choklad på café och ännu lite senare ägnade jag mig åt massa massa packande. Typ klar, men det blir problem att rota fram något att ha på sig imorgon.

Vilken roman. Har tydligen mycket att säga. Trots det säger jag nog egentligen ingenting. Kryptiskt.

Har precis skypat med mor och far. Sitter nu inne hos Carro och ska nog snart me coucher. Imorgon har vi sovmorgon till kl. 10. Behövs, fattar inte hur jag kan vara så trött. Vill bara sova hela tiden. Men det ska jag inte göra för jag ska profitera som jag och Ulrika säger numera.



Bilder från helgen. Varm choklad i staden Hyères där vi var över helgen. Vi åkte med madame och sov hos hennes föräldrar



Glada barn på stranden i Hyères



Ödla i Hyères (hade en i mitt rum häromnatten förresten, mys)



Och slutligen en lapp som plötsligt satt fasttejpad på posten här på hörnet av vår gata häromdagen. (Ganska rak översättning: "Posten strejkar... Och ja, för att förändras lite"). Nästa dag tyckte de att strejken var slut.

Bonne nuit.


Kommentarer
Postat av: Elise

Äntligen kommer du hem! Lagom till våren och allt :)

2011-05-05 @ 21:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0