La place rouge était vide


Hoppas ni haft en fin jul ni som läser! Uppdateringen har varit non-existent och ändå hänger ni kvar, tappert.

Tiden har gått himla fort sen jag kom hem. Välkomnad med snö var fint, den skulle gärna få komma tillbaka nu och gärna stanna i mer än en kväll. Firade jul med mamma, pappa, farfar och hans vårdbiträde, det var lugnt och fint. Och på juldagen var det middag med resten av pappas sida av släkten. Firade nyår på middag med kompisar jag inte sett på lääänge och sen med kompisar jag lärt känna i Nice, himla fint.

Sen dess har jag träffat massa vänner, köpt klippkort på simhallen, bytt Nice-lägenhet, tagit sönder glasen på mina glasögon (som nu är bytta, världen är väldigt skarp helt plötsligt), tagit blodprov, åkt väldigt mycket kommunalt och läst bok. Väldigt bra att ha bok med sig när tunnelbanan är sen eller när man är på bussen, men när jag läser Snabba Cash så blir jag lite paranoid. Jag åker ju liksom kring där boken utspelar sig och då känns det ganska nära, börjar liksom snegla på de som sitter i vagnen och tänker mig deras livshistorier. Kanske har någon en likadan historia som någon i boken? Sjukt tanke fast ändå inte alls.

Nu ska jag snart iväg igen och träffa Olivia i stan, vi ska bland annat in på Indiska, äntligen haha. Imorgon planerar jag att ta det så lugnt som det bara går, inte åka någonstans. Mycket passande på en röd dag. Det längsta jag tar mig är möjligtvis simhallen.

Ska försöka få upp en bild eller två och inte bara text! A+! (A plus tard = typ hörs senare)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0