Bien installée


Nä fyfan nu måste vi läsa en massa franska och svenskfranska ord i alla blogginlägg igen tänker ni. Det är irriterande, jag vet, ska försöka bespara er det! Haha :) Försöker hålla mig till rubrikerna eller nåt i den stilen.

Shit pomfrites nu är jag här. I min etta. Som jag är jättenöjd med ska tilläggas! Men vet ni vad, jag saknar er som sjutton. Och jag har ju aldrig bott själv förr så det är lite nervöst, och Nice är ju 300 000 invånare större än lilla Aix, känner mig lite liten.

Men det blir nog lättare snart, när jag vant mig. Som tur är ju lägenheten himla bra, jag har Internet och tv och tvättmaskin, snälla kurskamrater och fina lärare. Och så är jag ju i södra Frankrike igen! Är ganska hopplöst förälskad i atmosfären, marknaderna, solen, dialekten... Medelhavet är inte så illa heller. Saknar Aix med sitt St Victoire en hel del, men det är skönt med hav i närheten. Speciellt med över 34 grader på dagen i solen och 27 i skuggan.

Ska kanske drick en kopp koffeinfritt kaffe (hehe äiti :)))), titta på tv och läsa min franska Glamour som jag köpte för 1 euro. Allt är inte dyrt på rivieran, som tur.

Jag saknar er i alla fall, en massa. Puss och kram.



Kaffekok

Ps. Förlåt Irene, jag är inte ute och gör stan ikväll. Jag har faktiskt varit igång hela dagen och är helt slut! Men imorgon är det klassfest och dit ska jag, jag lovar. Nöjd???

(:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0