Via iPhone

Sitter och leker med mammas iphone nu när jag är hemma och har chansen. Är ju inte riktigt så high-tech att jag har touchmobil själv än. En vecka sen badades det i Medelhavet och här är det snö! Känner mig ganska inkastad i julstämning helt plötsligt, det är till och med jul med Ernst på tv just nu. (Tror ni det står i hans kontrakt att han måste vara sådär väldigt sympatisk?) Ikväll är det jag som gör Janssons frestelse och bakar finska julstjärnor med mamma (smördegsstjärnor med plommonsylt i mitten). Antagligen tar vi ett glas beaujolais till det eftersom den inte är så hållbar. Glögg vore nog mer passande dock. Men lite franska ska vi väl vara! Snart kommer mor med ingredienser och då lagar jag vegetarisk thaicurry, ni anar inte hur länge jag velat göra det! Nu är mat-Tina på tv istället, hon är ju också sådär sympatisk. Vi hörs, god jul i förskott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0