Le coeur léger


Tog en promenad idag för jag tänkte att det skulle hjälpa mot det jobbiga. Mina promenader är viktiga för mig: lyssnar på musik, går automatiskt i takt till den och bara tittar på allt fint. Hade en himla bra promenad idag alltså. Det här kommer låta lite (ok, ganska mycket) disney-utopiskt, men blir så himla glad av att titta på träd, blommor, fåglar osv. När syrenerna fortfarande blommade kunde jag inte sluta titta på dem, min absoluta favoritblomma liksom, men nu när de inte blommar tittar jag på deras blad istället och blir glad. Speciellt en liten fågel som hoppade på en gräsmatta har fastnat som en klar bild på näthinnan och även en gammal man som jag från långt håll såg sitta i kvällssolen i sin trädgård gjorde intryck på mig. Det såg ut som det perfekta lugnet på något sätt.

Kom hem, tog en antiinflammatorisk tablett, åt jordgubbar med grädde och sen har jag mått mycket bättre, på riktigt liksom. Coolt.

Nu ska jag återgå till boken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0