Fundering

Att det ska vara så svårt att få hjärnan att koncentrera sig på något man måste göra även om det är kul? Gör min hemtenta och tycker allt jag läser är fascinerande, mer eller mindre såklart, men i det stora hela gillar jag det verkligen. Men ändå är det så svårt att sätta sig ner och jobba effektivt?

Såhär ser min inre kamp ut sen imorse:

Jag: Nu ska jag läsa om egyptiernas vardagsliv och skriva ihop en av essäerna!
*Sätter mig ner, slår upp boken och öppnar word-dokumentet. Hinner inte börja läsa.*
Min hjärna: dumdidumdidum... lalalala.. vore det inte trevligt att ha en kaffekopp till det här? jo, jag går och gör kaffe.
*Kokar kaffe*
Min hjärna: Men där står ju disken... Jag kan ju plocka in den i maskinen när jag ändå är i köket!
*Plockar in disken*
Min hjärna: Och tvätta har jag inte gjort, jag går och sätter på tvätten bara...
*Sätter på tvätten*
Jag: Plugga! NU.
Min hjärna: hm... undrar vad som händer på facebook... eller jag kanske borde börja packa eftersom vi åker bort på torsdag....
Jag: gaaaah TYST!
Min hjärna: förlåt......
Jag: äh det är ok, bara jag kommer igång me....
Min hjärna: lalalalala, dumdidumdidum.... *dagdrömmer istället*

Jag har ju lyckats läsa och skriva en del men det skulle ju kunna vara så mycket mer effektivt!

Nä nu läser jag om pyramiderna i 3:e, 4:e och 12:e dynastin istället istället för att... blogga? Var nu verkligen ett bra tillfälle?!?

Haha, ha en trevlig dag, bonne journée!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0