Vintage


Här kommer två lite sneakpeak-bilder på vad jag handlat idag. Inte mat/frukt/grönsaker för första gången på... åtminstone sen jag kom hit. Minns inte när jag köpte kläder innan dess heller. Nån gång i somras måste det har varit ändå.



Efter fonetiken var vi några som gick till en liten park efter att ha handlat fika på ett pâtisserie (min första pain au chocolat sen jag kom hit, skandal) och ja, fikade och pratade. Sen gick Joel till biblioteket medan Olivia, Linnea och jag gick till en vintagebutik nära place Garibaldi och dog lite, det var så fint! Ett av mina inköp är skjortan här ovanför, köpte den för broderierna, hur fint som helst. Även en klänning och en blus blev det, allt för 17 euro totalt woho.



Gick till skolan en timma tidigare i förmiddags och satte mig för att plugga fonetik i lugn och ro i datorsalen utanför vårt klassrum. Blev efter en kvart omringad av hundramiljonertriljoner andra studenter som talade ett odefinierbart språk ganska högljutt, kunde inte koncentrera mig så som den väldig logiska person jag är gick jag då till H&M.
(Har inget emot dessa studenter, men de råkade inkräkta på min heliga pluggtid och det resulterar i några ord på en blogg ingen av dem känner till).

I alla fall, för att komma till poängen. Jag gick till H&M för att kolla in utbudet och kom ut med världens finaste klänning (det är sant!). Trodde den skulle kosta typ 30 euro minst och vara ganska dålig kvalitet, men det låg på 15 euro och helt ok kvalitet så den följde med mig. Och även ett paraply (bild ovan) med marint tema så jag klarar november då det tydligen ska regna lite.

Detta är ingen modeblogg men jag ska visa klänningen när den är på, den är så fin.

(Hm ja, jag fick mitt studiebidrag i måndags.)

En sak till; ni frankofiler som inte läst denna, gör det! Jag är efter med det tror jag, tur att den tillhör kurslitteraturen till litteraturkursen för den är helt underbar. Även ni som inte är galna i franska, läs den!




Bonne nuit!



Oj, bilderna sög ju. Jag lägger upp bättre innan helgen är slut. Ska försöka hålla detta löfte.


Kommentarer
Postat av: Ulrika

har faktiskt läst den i franskan :)

2011-09-29 @ 00:22:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0