Cours Saleya

En bild från marknaden i vieux Nice jag och Annika var på i onsdags. Iakttog samma Socca-dam (socca är som en crêpe fast på kikärtsmjöl som man ska äta med svartpeppar) som sålde Socca till mig, Carro, Hannah och Ulrika i våras när vi var i Nice på karneval. Orkade inte vänta på att kunna köpa en, för det tar ju en sån tid:

• En man åker iväg med en liten scooter med stekplattan fastspänd på, steker en ny Socca i en vedugn, och kommer sedan, en kvart senare tillbaka med en socca (som dock räcker för fem pers men ändå) för försäljning. Orkade inte vänta. Igen.



Madame Socca och jag

Detta är dock den "turistiga" marknaden enligt vår lärarinna. Så jag ska besöka marché de la Libé i veckan och handla där istället. Tydligen billigare och mer genuint, ska bli intressant och ekonomiskt.

Annars har helgen bestått av att fixa bibliotekskort, bada, gå på mysig och musikalisk klassfest, åka till bergsbyn Éze och vandra där samt plugg (städning, disk och matlagning också men det är inte lika intressant...).

Nu är jag slut! Kanske orkar fixa en pluggplanering, känner att det lär behövas. Bonne nuit iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0