Wohoo


Äter mörk monoprix-choklad, dricker fransk mjölk och är allmänt glad. Allmänt nöjd med livet liksom. Skolan gick bra idag, förstod mer om personliga pronomen än igår och jag känner att det faktiskt är lite lättare att prata franska. Jag vågar prata åtminstone och det är väl kanske det jag firar lite med min choklad just nu, att jag vågar liksom.

I går kväll försökte vi plugga på mitt rum vilket gick sådär. Kul var det i alla fall. :) Nu ska jag ta igen lite innan middagen, ska redovisa tre artiklar på torsdag och har läsläxa om fransk politik till imorgon.

Ser framemot resten av veckan. Torsdag är en spännande dag (mihi), fredag åker vi kanske till Marseille, lördag och söndag vet jag inte men det löser sig. Måste till banken också och öppna ett franskt konto också så kan man få bidrag från franska staten när man bor här!



Bild från rundturen runtomkring Aix förförra fredagen. (Automatiskt förbättrad i Iphoto.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0