Tihihi




Detta är det onödiga jag köpte. En "présentateur" på franska tydligen. Woho kommer sluta med att jag kommer hem med 20 såna här. Nu behöver jag inte ha mina smycken i en påse intrasslade i varandra i fyra månader i alla fall haha. Hon i butiken hade tydligen jobbat för ett svenskt företag som ligger i Göteborg för typ tio år sedan, där ser man.



Vi blev bjudna på "Galette des rois" för andra gången här hos familjen häromkvällen. Har att göra med de tre vise männen. Om man får en liten figur i sin tårtbit måste man ha en krona på sig (vi slapp dock). Jag fick denna, madame var snäll och diskade den i maskinen och la in den på mitt rum sen. Liten men detaljerad, fin tycker jag.

Vi var och köpte chèvre, tomater, tabbouleh, skinka, bröd och yoghurt på Monoprix och ett boulangerie, sen hade vi "halv åtta hos mig" på mitt rum fast klockan sex i stället. Totalpoängen på maten blev sju. Värdskapet fick tio. Blev att vi åt lite sent, nu är det middag om 40 min. Tänk så det kan gå.


Kommentarer
Postat av: EM

Jag har själv en sån där "smyckesdocka"... väldigt praktiska saker. så känn inte att den var onödig.

2011-01-16 @ 20:21:15
URL: http://tearly.bloggplatsen.se
Postat av: PT

Nyt tarvii varmaan ostaa lisää koruja. On se ihan tarpeellinen kapistus.

2011-01-16 @ 22:33:23
Postat av: martina

var har du kopt den? vilken butik? :)

2011-01-20 @ 13:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0