Terrible...


... betyder tydligen toppen på franska?! Och det finns en del grejer (typ riktlinjer och knep) som man lärt sig i Sverige som läraren säger till oss att glömma. Hm d'accord.

I dag var en bra dag. Pratade mycket på lektionen för att vara jag, gjorde klart förberedelserna för debatten jag och un ami ska ha imorgon, såg en tibblemanual (trodde jag hade sluppit dem?), fikade på stammisstället (ha ha), köpte assez fina vykort, vandrade lite i stan, gjorde klart den förvirrande passé composé läxan, "möblerade om" på rummet (läs: flyttade min présentateur från hyllan till skrivbordet), åt middag, kollade på 20-nyheterna och nu ligger jag donc på min säng och skriver detta. Ska snart repetera franska verb med Caroline.



Mitt skrivbord, inför debatten. Ordbok, Bescherelle, skolmapp och sånt.



Försökte få med att jag målade naglarna (jag vet, intressant). Det ser ut som att jag har kramp i handen.



Min gamla klocka går snart av på mitten, köpte den här på soldes förra veckan. Funkar ännu, känns bra.

À bientôt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0