Soldes




Ännu en Arles - bild. Det kommer fler på Aix på i helgen, vi ska på en rundtur häromkring på fredag. Idag har jag pratat med folk i Phone House och Orange om vad det kostar att ringa och sms:a här (detta skedde alltså på franska!). Ska behålla mitt svenska har jag bestämt, eftersom jag bara ringer/messar svenska mobiler. Tror det blir bäst. Macaronsen är uppätna, nu har vi köpt två kilo mandariner i stället att ha till mellanmål. Vi tänkte också inhandla en vattenkokare (heter tydligen "bouilloire" på franska) så att man kan koka te när man vill!

I kväll ska jag försöka prata mycket under middagen och inte vara rädd för att göra fel har jag bestämt! Tagga.

Btw har reorna börjat här idag, de är i gång i fem dagar tydligen. Därav rubriken, brist på fantasi idag.



Taas kuva Arlesista. Perjantaina me tutustutaan koulun kanssa Aix:ään (?) eli viikonloppuna laitan enemmän Aix-kuvia! Tänään olen selvitellyt kännykkäasioita (ranskaksi!). Tulin siihen tulokseen, että pääsen halvemmalla jos pidän ruotsalaisen sim-kortin. Ollaan syöty kaikki macarons-leivokset, nyt ostettiin kaks kiloa mandariineja joita voi syödä välipalana koulussa tai täällä "kotona". Ajateltiin myös ostaa vedenkeitin (ranskaksi "bouilloire"), niin voidaan juoda teetä milloin vaan!

Tänä iltana aion yrittää puhua paljon ranskaa ja olla pelkäämättä virheiden tekemistä! 

"Soldes"-otsikko viittaa siihen, että alennusmyynnit alkoivat tänään. Ne loppuvat viiden päivän päästä.

Pussochkram.

Kommentarer
Postat av: Martina

Hej Vida! Gillar din blogg, jag kommer på söndag, så vi ses på måndag i hope! :)



Min adress i Frankrike är; L'Emeraude 2, rue de la Figuière

13090 Aix-en-Provence...



2011-01-13 @ 00:27:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0