De tre vise männen




I dag har de tre vise männen, eller de tre kungarna på franska, vandrat genom Aix. En tradition varje år på den trettonde dagen efter jul om jag förstått rätt. För att hedra detta hade de kameler i stadshuset, några åsnor runtomkring och dans. Jag kan inte påstå att jag var beredd på att se levande kameler när jag åkte hit, speciellt inte i stadshuset. Men kul var det!



Åsna!



Det mesta är stängt här på söndagar så vi gick och letade reda på parken som ligger nära där vi bor. Fin park, många verkar motionera där. Pick-nick på sommaren vore mysigt.

Bilderna är från mobilen för jag tog inte med kameran, så kvaliteten är ganska kass! Som kompensation några bilder från i går.



Den gamla amfiteatern i Arles.



Kloster i Arles.

Nu MÅSTE jag skriva rent läxan till i morgon och läsa i min bibel ( = den franska verbboken Bescherelle).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0