L'Internet ne marche pas


Gaaah Internet gör mig lite galen ibland! Je vais devenir folle!
Men. Nu ska jag inte klaga för jag har i alla fall Internet.

Vi har suttit och kollat på tågbiljetter till Paris i maj. Jag och Caroline tänkte åka dit i några dagar innan vi åker hem till Sverige. Det är billigast att boka tågbiljetter några månader i förväg, i april/maj kan det kosta typ 100 euro/pers. Då känns 35 euro nu mer överkomligt.

Annars har jag jobbat igen. Det var få kunder så jag fick gå ganska tidigt. Väldigt trevliga människor också, några var väldigt intresserade av att åka till Sverige. Det var något museum i Stockholm de ville gå på. Himla trevliga i alla fall. :) Och nu är det lättare att komma ihåg att prata i "vous"-form också, istället för "tu". Så lätt att råka dua folk. Det tar ju inte illa upp, men ändå.

Vår lärare kommer inte tillbaka på måndag heller. Tusan. Men vikarien är ju bra. Vi lekte en lek där vi skulle ställa (ja och nej) frågor till varandra och man fick inte svara ja eller nej. Svårt men sjukt bra!



Paris, Sacre Coeur, med franskan 2008

Åh det känns très bien (med svenskt uttal) att boka Paris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0