Blä


Känner mig helt off idag. Liksom igår och i förrgår. Sov dåligt hela förra natten. Hade ont i nacken och knäna, vaknade av att jag rev upp mitt eksem på händerna i sömnen, hittade ingen bekväm sovställning och drömde mardrömmar.

Vår lärare var sjuk igen, hade till och med fått åka till sjukhuset. :( Så vi kollade på film till halv tolv, gick och åt i skolmatsalen och jag kände mig allmänt tråkigt och associal. Kunde liksom inte skärpa mig och vara positiv, trist. Men sen gick vi till en kompis som precis hittat lägenhet här och hängde, vilket var trevligt. Och kl. 15.00 gick jag till min nya franska praktikplats för att presentera mig. Sjukt nervös för i morgon, men ser samtidigt jättemycket framemot att arbeta på ett crèperie. Hon som driver crèperiet bjöd mig på en crèpe complète (ägg, skinka, ost) och cider från Bretagne där hon kommer ifrån. Crèperiet är pyttelitet och rosa och verkar hur mysigt som helst, men stressigt också.

Hoppas jag kan tillräckligt med franska för att klara det här men jag ska fan göra mitt bästa. Jobbar tisdag- och torsdags eftermiddagar och hela fredagar. På tisdagar och torsdagar får jag äta lunch på crèperiet, vilket innebär att jag kommer att ha provat hela sortimentet snart och kan rekommendera crèpes till kunder. Om hon vill ha kvar mig vill säga. Vilken prestationsångest jag har nu alltså. Var ju hur peppad som helst innan, det är ju en jättebra praktikplats.

Förlåt för klagandet. Nu får jag ta och skärpa mig. Är faktiskt glad för crèperiet.

Och ja mamma, jag vet att Elias Lönnrot har samlat ihop Kalevala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0