کفشهای قرمز (röda skor)

På söndag åker jag till Nice för att plugga i fyra månader! Har fått mina lägenhetsnycklar postade hit också eftersom hyresvärdarna åker samma dag som jag kommer dit, wiiii. Den här veckan innehåller massa förberedelser, typ kontraktskrivning, skicka in ansökan om studiemedel, köpa kurslitteratur, PACKA, hämta min dator som är på undersökning (abstinens! jag har ju allt på den!!!), träffa vänner och... jag har glömt något, men det kommer jag väl på. (Antagligen när jag redan är i Nice...)
Ser framemot att prata franska igen och att plugga "på riktigt" igen. Med betyg och sånt. Konstigt nog. Var på introduktionsdag i Västerås på högskolan igår, träffade alla andra som åker, hade lite fransklektioner och en föreläsning i studieteknik som var sjukt intressant. Ska försöka tänka på allt så jag kan plugga snabbt och effektivt.
Kommer hem i jul, då har jag varit två tredjedelar av det här året i Frankrike. :) Skönt att komma hem till jul och fira hemma.
Just det!!! Jag måste gå till Åhlens och reklamera mina fina, röda sandaler. Dragkedjan är redan paj, efter tre veckor liksom.
De skorna.
Posta och handla ska jag nu, jag och Sophia ska koka ris persian-style. Tjoho!


Ps. All text drar automatiskt ihop sig, jag vet inte varför. Hinner inte fixa nu, sorry. Vad störande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0